Kaspersky Premium Support and Professional Services

Ett urval tjänster där du får ut mesta möjliga av Kaspersky Labs produkter

Kontakta oss
 

Vilka risker kan ditt företag utsättas för?

Eftersom IT-systemen är avgörande för företagets verksamhetskritiska processer är IT-driftstopp något som bara inte får hända. Om kunderna inte kan komma åt era resurser på nätet – eller om era anställda inte kan utföra sina dagliga arbetsuppgifter – kan företagets rykte, produktivitet och lönsamhet drabbas.

När en säkerhetsincident leder till IT-driftstopp kan följderna bli både långtgående och långvariga:

  • Avbrott i försäljningen till kunder – minskade intäkter

  • Varumärkets och företagets anseende skadas

  • Störningar i interna processer – minskad produktivitet

  • Direkta kostnader för att lösa problem med IT-säkerheten

Vårt erbjudande

Premiumsupporttjänster

Med Kasperskys serviceavtal MSA (Maintenance Service Agreement) får du ett urval utökade premiumsupportprogram som ger dina IT-säkerhetsproblem hög prioritet och hjälper dig att hålla verksamheten igång utan störningar. Våra supportprogram för stora företag som är beroende av sin IT-infrastruktur för verksamhetens kontinuitet och verksamhetskritiska processer.

MSA Business MSA Enterprise

För organisationer där man behöver tillgång till support dygnet runt vid kritiska fel, med direkttillgång till erfarna tekniker.

Passar stora företag med komplexa miljöer där det krävs särskilt tilldelad, personlig och förebyggande support dygnet runt. .

24x7x365
Prioriterad direktlinje (telefon)
Svarstid 4 timmar 30 minuter
Dedikerad TAM
Kvartalsrapporter om bolagets säkerhetsstatus

Professional Services

Du behöver inte stjäla värdefull tid från IT-avdelningen varje gång du ska installera eller uppgradera verksamhetens Kaspersky Lab-säkerhetslösningar. Våra säkerhetsexperter arbetar i enlighet med våra beprövade metoder. De kan hjälpa till att distribuera, konfigurera och uppgradera Kaspersky Lab-produkter i hela företagets IT-infrastruktur samt hjälpa till med riktlinjerna för ändringskontroll.*

  • Vår implementeringstjänst

    Vår implementeringstjänst

    Om du väljer vår implementeringstjänst ser våra experter till att ni kan distribuera Kaspersky Labs produkter smidigt samt att ni jobbar på beprövat effektiva sätt, har optimala inställningar och får ut mesta möjliga av Kaspersky Labs programvara för samlad, enhetlig administration.

  • Health Check Service

    Health Check Service

    Om du väljer vår Health Check Service går våra experter först igenom alla produktinställningar och hela nätverket i verksamheten. Sedan får du en grundlig rapport där vi förklarar hur du bör stärka säkerheten och optimera systemhanteringen.

*Med våra olika tilläggstjänster (Professional Services) får du del av vår beprövade kompetens inom säkerhet.

Fördelar för verksamheten

När ett säkerhetsproblem påverkar du IT-infrastruktur måste det lösas snabbt utan att företagets eget IT-team måste lämna sitt arbete med andra viktiga uppgifter. Då krävs tillgång till säkerhetsexperter som känner till det snabbaste, säkraste och mest effektiva sättet att lösa problemet på – och det är just detta som du får med Kaspersky MSA Enterprise.

  • Servicenivåavtal för incidenthantering

    Om du drabbas av ett säkerhetsproblem med en produkt från Kaspersky Lab kan du registrera en förfrågan när som helst på dygnet, året runt, som genast får högsta prioritet för att se till att problemet snabbt blir löst. Som MSA-kund får du svar inom 30 minuter samt separat incidenthantering och extra snabba åtgärder.

  • Skräddarsydda patchar

    Med dagens komplexa IT-infrastruktur har alla företag en unik IT-miljö. Det kan leda till unika problem. Som MSA Enterprise-kund kan du dra nytta av skräddarsydda patchar som utvecklats av våra experter för att åtgärda specifika problem som påverkar driften av Kaspersky Lab-produkter i just din IT-miljö.

  • Prioriterad åtgärd av virusangrepp

    Kaspersky Labs experter prioriterar nya och tidigare oidentifierade hot om sådana upptäcks i din IT-miljö. De analyserar hotet och vidtar snabbt lämpliga åtgärder.

  • Övervakning och rapportering

    Förutom att fungera som en enhetlig kontaktpunkt för alla frågor, kommer din Kaspersky Lab Technical Account Manager (TAM) att övervaka kvaliteten på den tjänst som vi levererar till din verksamhet, och regelbundet förse dig med detaljerade rapporter.

  • En enda kontaktpunkt

    När du väljer MSA Enterprise får du en dedikerad Technical Account Manager (TAM) som jobbar nära ditt företag. Din kontoansvarige skapar sig god förståelse för verksamheten och företagets IT-infrastruktur så att ni inte behöver slösa tid på att gå igenom information om er IT-miljö om ni drabbas av säkerhetsproblem.

  • Tillgång till världsledande kompetens

    Som MSA Enterprise-kund får du fullt stöd av den Technical Account Manager vi utsett åt dig. Det innebär i sin tur att du får tillgång till ett brett utbud av säkerhetsexperter och tekniker med hög kompetens inom produktsupport, forskning om skadlig kod, forskning om innehållsfiltrering samt produktutveckling och produktuppdatering.

Kundberättelser

Orange County förlitar sig på dedikerat stöd

Visa mer*

Personligt stöd driver Riverside Health System

Visa mer*

Dokument

KASPERSKY PREMIUM SUPPORT AND PROFESSIONAL SERVICES

Kaspersky Professional Services

Visa mer*

Maintenance Service Agreement

Maintenance Service Agreement

Visa mer*

Resurser markerade med * är på engelska

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av våra webbplatser. Genom att använda och fortsätta navigera på den här webbplatsen godkänner du detta. Om du vill ha mer information om användning av cookies på den här webbplatsen klickar du på Mer information.

Godkänn och stäng